etw

Jouw Online Personal Trainer

Coaching op maat

By - admin

Het Mindfulness proces

Mindfulness is het proces om de geest te kalmeren, te ontspannen en kalm te worden. Mindfulness is geen nieuw concept. Mensen zijn zich bewust van het vermogen om kalm en bij zichzelf te zijn voor vele eeuwen. In het afgelopen decennium of zo is de focus op mindfulness als een gunstige lifestyle-praktijk aanzienlijk gegroeid.

Het Mindfulness proces

Mindfulness-praktijken zijn niet beperkt tot een bepaalde traditie of school. Ze maken gewoon een deel van het groeiende lichaam van kennis over stressvermindering en angstbeheer. Mindfulness is opgetreden als een essentieel element in vele meditatie-tradities en praktijken over de hele wereld. Waar ontstaat Mindfulness?

Mindfulness is een staat van niet-beursgenotend bewustzijn. Mindfulness is een oefening waarin je aanwezig wordt aan wat er om je heen is, in het moment. Mindfulness is het vermogen om de geest te kalmeren, je gedachte te bevrijden en jezelf toe te staan om het huidige moment volledig te ervaren. In zijn meest pure vorm is mindfulness een bewustzijn van de hele ervaring van het dagelijks leven.

Mindfulness-praktijken variëren sterk in hun definitie, inhoud en focus, je kan ook subsidies krijgen. De meest voorkomende betekenis van mindfulness is een staat van mentale ontspanning en vrede. Mindfulness-praktijk wordt vaak beoefend door mensen die worstelen met stress, zorgen en emotionele moeilijkheden. Mindfulness is een unieke manier om jezelf te verbinden met het huidige moment, en het is een krachtig hulpmiddel dat genezing in ons dagelijks leven kan bevorderen.

 

Mindfulness is een fundamenteel aspect van effectief stressbeheersing en bevordert de gezondheidsvoordelen die zich uitbreiden die verder gaan dan stressvermindering. Bij het beoefenen van mindfulness is het mogelijk om te ontstraden en mentale processen te krijgen die zelfbewustzijn en vertrouwen bevorderen. Het helpt bij het versterken van de controlecontrole en verbetert de aandacht, geheugen en focus. Bovendien bevordert de mindfulness een groter zelfbeeld, verbetert de mentale processen en bevordert u een grotere productiviteit.

 

Mindfulness heeft tal van voordelen voor gezondheid en mentale wellness.

Het is bewezen om de slaapkwaliteit en duur van de slaap te verbeteren. Regelmatig uitvoeren van mindvaardigheden zoals ademhalen, meditatie, zitten en wandelen kunnen de symptomen verminderen die verband houden met chronische pijn en depressie, angst, slapeloosheid en vermoeidheid. Chronische aandoeningen zoals hypertensie, diabetes en obesitas kunnen worden verminderd door de verbetering van de dagelijkse aandacht en mindfulness-vaardigheden. Mindfulness bevordert ook gewichtsverlies door de stresshormooncortisol te verminderen. Het verbetert ook de slaapkwaliteit en de duur, verbetert de lichaamshouding en verhoogt het gevoel van welzijn.

Het beoefenen van Mindfulness biedt een mechanisme voor het reguleren van emotie en het verbeteren van aandachtscontrole. Met de toegenomen focus en bewustzijn wordt het gemakkelijker om op de juiste manier te observeren en te reageren op evenementen en gedachten. Tijdens het beoefenen van mindfulness is het belangrijker om aandacht te schenken zonder te beoordelen, klagen of de schuld van gevoelens, gedachten of sensaties.

Mindfulness-vaardigheden ontwikkelen

Je kunt je mindfulness-vaardigheden ontwikkelen via een verscheidenheid aan verschillende onderwerpen. Een van de beste benaderingen is door geleide beelden en progressieve spierontspanning. De eerste moedigt een staat van diepe ontspanning aan; Opgemerkt moet worden dat dit twee verschillende aspecten van hetzelfde proces zijn, wat is om een betere staat van welzijn teweeg te brengen. Door begeleide beelden kan men leren een ontspannen sfeer te creëren, waardoor iemand kan focussen op alle verschillende onderwerpen die met betrekking tot het fysieke lichaam zijn en ook om een dieper gevoel van zelf te krijgen.

Progressive Muscle Relaxation (PMR) is een andere geweldige manier om opgemaakte stressverlaging te oefenen. Deze aanpak richt zich op spiergroepen, zoals de buik- en gluteale spieren, om stress te verlichten. Deze oefening is ook nuttig met verschillende mentale en fysieke gezondheidsproblemen, zoals depressie en angst. Een ander belangrijk onderwerp met betrekking tot PMR is dat het zich niet concentreert op ademhaling en ontspanning, die een van de belangrijkste oorzaken van stress zijn.

Een andere goede methode voor het bereiken van een staat van volledig bewustzijn en mindfulness is door meditatie. Verschillende soorten meditatie, zoals ontspanning en afleiding, focussen op verschillende onderwerpen. Een vorm van meditatie voor stressvermindering is om volledig te focussen op de ademhaling. Richt op de ademhaling helpt u zich te concentreren op zowel het huidige moment als de toekomst, terwijl de neiging om zich zorgen te maken en gefrustreerd te voelen.

Dit zijn enkele van de verschillende onderwerpen en sleutels die nodig zijn om mindfulness effectief te oefenen. Als u volledig onbekend bent met meditatie, kan het gunstig zijn om uw lokale bibliotheek voor verschillende publicaties over het onderwerp te controleren. Bij het zoeken naar middelen om u te helpen meer te weten te komen over verschillende soorten meditatie, wilt u misschien overwegen om mindfulness-dvd’s te gebruiken. Door deze dvd’s te gebruiken, kunt u leren over de verschillende sleutels voor het beoefenen van mindfulness, evenals hoe de juiste technieken beheersen.